Bygga upp företaget
De ämnen som presenteras här hjälper dig att finslipa dina affärsmässiga färdigheter och bygga upp företaget samtidigt som du erbjuder kunderna högkvalitativ synvård – oavsett om det handlar om digital marknadsföring eller att hålla personalen motiverad och engagerad.
![](/sites/coopervision.se/files/styles/cv_slice_media_large/public/lcr-media/top-key-performance-indicators.jpg?itok=urpyIF0n)
Nyckeltal (KPI:er) är specifika, kvantifierbara prestationsmått för ett företag. De kan ge viktiga kunskaper om företaget och visa på möjligheter till ytterligare framgångar.
![](/sites/coopervision.se/files/styles/cv_slice_media_large/public/lcr-media/top-contacts-for-spectacle-wearers.jpg?itok=MUUZyGiA)
Forskning vid London Business School visar att personer som använder både glasögon och kontaktlinser är upp till 80 % mer lönsamma än personer som endast använder glasögon.
![](/sites/coopervision.se/files/styles/cv_slice_media_large/public/lcr-media/top-patient-engagement-automation.jpg?itok=pqkdiaku)
Konsumenterna på dagens hälso- och sjukvårdsmarknad har fler valmöjligheter än någonsin. En av de mest avgörande utmaningarna för optiker är därför att se till att behålla sina befintliga kunder.
![](/sites/coopervision.se/files/styles/cv_slice_media_large/public/lcr-media/top-building-online-presence.jpg?itok=vYx2mbht)
Det senaste årtiondet har konsumenters sätt att hitta lösningar för hälsovård förändrats dramatiskt. Internet är nu den främsta resursen för hälsorelaterade frågor1. En tredjedel av USA:s konsumenter uppger att de använder och förlitar sig på sociala medier för att få information om hälso- och sjukvård, symtom och läkare.2
![](/sites/coopervision.se/files/styles/cv_slice_media_large/public/lcr-media/top-relationship-marketing.jpg?itok=BYW12bwM)
Med de snabba förändringarna av marknadsdynamiken måste optiker ständigt förnya sin verksamhet och ta på sig den dubbla rollen som leverantör av synvård och företagare.
![](/sites/coopervision.se/files/styles/cv_slice_media_large/public/lcr-media/top-patient-communication-plan.jpg?itok=rGoTLVUN)
Varje kapitel i livet innehåller nya synrelaterade problem och frågeställningar för patienten – och nya möjligheter för optiker att hjälpa till. Ju effektivare en optiker kan guida sina kunder genom olika stadier i livet, desto mer värdefull kommer optikern att bli för kunderna, vilket också kommer att göra dem mer lojala.