Bygga upp företaget

CooperVision strävar efter att hjälpa optiker att driva och få sina företag att växa.

Bygga upp företaget

De ämnen som presenteras här hjälper dig att finslipa dina affärsmässiga färdigheter och bygga upp företaget samtidigt som du erbjuder kunderna högkvalitativ synvård – oavsett om det handlar om digital marknadsföring eller att hålla personalen motiverad och engagerad.

Du får säkert ofta höra från kunder att obehag är den främsta orsaken till varför de slutar använda linser. Därför har vi lagt in resurser på vår kundwebb som hjälper kunderna att vänja sig vid linserna och skaffa sig sunda, konsekventa skötselrutiner.

Läs mer om hur världens mest framgångsrika optiker sticker ut genom en kombination av enastående kundvård, smart kontorsadministration och innovativa marknadsinsatser.

Nyckeltal (KPI:er) är specifika, kvantifierbara prestationsmått för ett företag. De kan ge viktiga kunskaper om företaget och visa på möjligheter till ytterligare framgångar.

Forskning vid London Business School visar att personer som använder både glasögon och kontaktlinser är upp till 80 % mer lönsamma än personer som endast använder glasögon.

Konsumenterna på dagens hälso- och sjukvårdsmarknad har fler valmöjligheter än någonsin. En av de mest avgörande utmaningarna för optiker är därför att se till att behålla sina befintliga kunder.

Det senaste årtiondet har konsumenters sätt att hitta lösningar för hälsovård förändrats dramatiskt. Internet är nu den främsta resursen för hälsorelaterade frågor1. En tredjedel av USA:s konsumenter uppger att de använder och förlitar sig på sociala medier för att få information om hälso- och sjukvård, symtom och läkare.2

Med de snabba förändringarna av marknadsdynamiken måste optiker ständigt förnya sin verksamhet och ta på sig den dubbla rollen som leverantör av synvård och företagare.

Varje kapitel i livet innehåller nya synrelaterade problem och frågeställningar för patienten – och nya möjligheter för optiker att hjälpa till. Ju effektivare en optiker kan guida sina kunder genom olika stadier i livet, desto mer värdefull kommer optikern att bli för kunderna, vilket också kommer att göra dem mer lojala.