MiSightYouth

 

 

 

 

På riktigt!

En kampanj med fokus på Myopibehandling.

 

 

 

 

På riktigt!

En kampanj med fokus på Myopibehandling.

Gör skillnad på riktigt!

Med kampanjen "Bättre syn på riktigt" vill vi på CooperVision uppmärksamma och utbilda optiker om möjligheterna med myopibehandling. Vi vill också ge dem verktyg och stötta dem i arbetet att förmedla budskapet om myopibehandling till föräldrar.

Här kan du som optiker ladda ner material för ditt arbete inom myopibehandling. Klicka på bilden för önskat material.

Föräldraguide

MiSightParentGuideImageSE

En tydlig och lättläst beskrivning av närsynthet och myopibehandling som du kan lämna till föräldrar. Vad är närsynthet, tecken att hålla utkik efter och vilka behandlingsmetoder finns det?

Att prata myopi

Ett tvåsidigt blad att användas som stöd för att prata om närsynthet och användandet av kontaktlinser. 

Sociala medier

Här kan du ladda ner material om myopibehandling och MiSight att använda i dina sociala media kanaler. Vi har tagit fram både korta och längre filmer samt stillbilder.

Så jobbar vi med MiSight® 1 day

En optiker som aktivt arbetar med myopibehandling är Sofia Zetterström på butiken Linsen.

“Eftersom vi vet att närsynthet hos barn inte bara är ett problem idag utan även kan bli ett hälsoproblem i framtiden, anser vi att det är oetiskt att göra något annat än att föreslå behandling i mötet med barnen och deras föräldrar.”

Klicka på bilden för att se en film om hur Sofia arbetar med MiSight® 1 day.