
Att hitta en sak att fokusera på och göra det så bra det bara går kan hjälpa en klinik
både gällande lansering och tillväxt. Dr Roxanne Achong-Coan lade grunden till sin framgångsrika klinik genom att fokusera på två nyckelfaktorer – specialisering och användning av senaste tänkbara teknik.
CooperVision inser vilken betydelse tekniska innovationer har för att erbjuda högkvalitativ synvård, och har intervjuat dr Achong-Coan för att få hennes syn på hur man med hjälp av teknologi kan bygga upp företaget.
Specialisering får dig att sticka ut
Roxanne Achong-Coan är expert på kontaktlinser, framför allt inom tillpassning av speciallinser och ortokeratologi. Med tyngdpunkten lagd på kontaktlinser kunde Coan Eye Care fokusera kostnader, fortbildning, rekrytering och marknadsföring på att uppnå maximal kundretention. Företagets försiktiga med målmedvetna införande av ny teknologi har fått Coan Eye Care att sticka ut ytterligare.
Coan Eye Care ligger konstant i framkant bland lokala optiker när det gäller införande av en rad teknologier, däribland OCT-undersökningar, amnionmembran för behandling av okulära ytsjukdomar, lensometrar och det senaste inom handhållna tonometrar. Beslutet att köpa in den här typen av verktyg fattas alltid med utgångspunkt från effekt, effektivitet och kostnader. Men Coan Eye Care tar också hänsyn till vilket långsiktigt värde ett unikt eller avancerat erbjudande får för verksamheten.
Avancerade teknologier kan:
- Utöka antalet behandlingsbara kunder
- Öka kundlojaliteten genom bättre diagnoser och behandlingsupplevelser
- Uppmuntra referenser från mer allmänt inriktade optiker
”Det finns inte ett enda ögonproblem som vi inte kan lösa på vår klinik.”
Det långsiktiga värdet av investeringar i teknologi
Konkurrensmässig differentiering är en kritisk faktor i en framgångsrik verksamhet. Men det är inte den enda fördelen med att absorbera extra kostnader och utbildningstid för avancerad teknologi. Roxanne Achong-Coan och Coan Eye Care anses ledande i regionen och höjer den professionella standarden hos optiker och övrig personal på företaget. Det i sin tur bidrar till att underlätta rekryteringen av kompetenta och kvalificerade medarbetare som vill arbeta för en respekterad optikerverksamhet.
– Våra optiker är utbildade på ögonsjukdomar och kontaktlinser, och tillsammans har vi sammanlagt 66 års klinisk erfarenhet, säger dr Achong-Coan.
Vägra vara nöjd – ett sätt att främja tillväxt
Förmågan att ta till sig ny teknologi går hand i hand med energin och ambitionen att inte stå stilla i utvecklingen. Dr Achong-Coan inför kontinuerligt nya möjligheter på Coan Eye Care, inklusive förebyggande, upptäckt och behandling av MGD (Meibomian gland dysfunction). Det här kommer inte bara att hjälpa personer med ögontorrhet som inte kunnat få tillräcklig hjälp. Tillgången till ovanlig specialistvård kommer också att skapa en kundlojalitet.
Satsningen på högteknologi handlar inte bara om utrustning. Roxanne Achong-Coans klinik arbetar även med epigenetik, där man med hjälp av DNA-analyser utformar behandlingsplaner för att jobba förebyggande mot sjukdomar samt en omfattande nutritionsplan för okulär hälsa. Tillsammans med fokus på att tillpassa kontaktlinser även på de mest krävande hornhinnor är det här en strategi som ger varumärket Coan Eye Care både djup och bredd.
Resultatet är en växande, lojal kundbas och medarbetare som känner tillfredsställelse över att kunna behandla en rad krävande tillstånd.